خرید و تامین قطعات الکترونیکی سفارش خارج :

شروع فرایند یک تولید موفق از گذشته تاکنون به مواردی بسیاری از جمله : دانش ، تجربه ، مهارت ، تیم قوی ، توانمندی ها ، تجهیزات ، مواد و قطعات با کیفیت و… وابسته است .

یکی از مواردی که در تولید بسیار حائز اهمیت است انتخاب قطعات با کیفیت می باشد .

این فاکتورها در کنار هم ، اثری را خلق می کنند که بی شک می تواند طرفداران و مشتریان زیادی به دست آورد و البته قرارگرفتن این فاکتورها کنار هم و استفاده از آنها در جهت رسیدن به رضایت مشتری به سادگی امکان پذیر نمی باشد و نیازمند یک تیم قوی و با تجربه است تا بتوانند این فاکتورها را میسر کنند.

گروه نیکنام سامانه الکترونیک ، به خوبی توانسته از پس این مورد برآید و با تجربه و دانش فنی و تیم متخصصی که در اختیار دارد در زمینه مهندسی معکوس و علی الخصوص تولید بردهای الکترونیکی ، به موفقیت زیادی دست یابد.

مقاله مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی را حتما مطالعه کنید.

گرچه تمام این فاکتورها بسیار مهم می باشند، اما حتی اگر همه پارامترها موجود و در خدمت تولید باشند تا زمانی که قطعات مناسب و با کیفیت در دسترس نباشد، نمی توان از جنس تولید شده انتظار یک کیفیت مطلوب را داشت. به عنوان یک مثال ساده ، می توان به این موضوع اشاره کرد که در فرایند تولید پنیر با بیشترین مهارت و جدید ترین کیفیت روز، تا زمانی که یک شیر با کیفیت از یک دامداری مناسب انتخاب نشده باشد ، نمی توان از پنیر تولید شده انتظار کیفیت را داشت.

بنابراین آنچه که در مهندسی معکوس برد های الکترونیکی و سپس تولید حائز اهمیت است ، تنها مهارت نیست بلکه در ابتدا شناسایی درست قطعات و سپس انتخاب و تامین قطعات با کیفیت می باشد. چرا که در بازار امروز از یک قطعه ، هزاران نوع آن به چشم می خورد و مطمئنا کیفیت آن ها بسیار با هم متفاوت می باشند.

علاوه بر آن شناسایی و انتخاب درست این قطعات نیز نیازمند مهارت میباشد. شرکت نیکنام سامانه الکترونیک توانسته به خوبی از پس این موضوع بر بیاید.

مهندسی معکوس برد های الکترونیکی

به زبان ساده در واقع مهندسی معکوس برد های الکترونیکی به این منظور انجام می شوند که قطعات به کار رفته شده در یک برد ، جایگاه آنها و نحوه قرار گیری آنها داخل یک برد و ارتباطات میان آنها مشخص شود. در واقع در این فرایند جواب پایانی یک مسئله در اختیار است و می خواهیم به راه حل به کار رفته شده که منجر به رسیدن به این جواب شده است، دست یابیم که یکی از این راه حل ها در واقع نوع قطعات به کار رفته شده در برد می باشد. پس اولین مرحله و لازمه به نتیجه رسیدن فرایند مهندسی معکوس آنالیز اولیه و شناسایی درست قطعات الکترونیکی می باشد

مراحل خرید قطعات:

شناسایی این قطعات کار آسانی نیست و تنها با تجربه و مهارت امکان پذیر می باشد. یعنی در واقع نخستین مرحله برای تهیه قطعات مورد نیاز ، شناسایی دقیق و درست قطعات می باشد. شاید برای شما این سوال پیش آید که : “چگونه این کار را انجام می دهید؟”

در پاسخ به این سوال باید اینگونه گفت که: در حقیقت هر قطعه دارای یک Part.No مخصوص به خود

می باشد که مشخصه آن قطعه بوده و تمامی جزئیات در رابطه با ماهیت قطعه و چگونگی عملکرد قطعه را به ما بیان می کند . لازم به ذکر است که گاهی اوقات شناسایی قطعه از طریق Part.Noنمی باشد ، در ابتدا باید Marking Code که به نوعی همان نام مستعار قطعه می باشد ، شناسایی شود از طریق Marking Code و Part.No قطعه به درستی شناسایی شود که شناسایی و تشخیص این Part.No کمک زیادی در تهیه قطعات به ما می کند.

پس از شناسایی پارت نامبر نوبت به پیدا کردن یک منبع قابل اعتماد جهت سفارش قطعات و یا خرید آن ها می رسد. بسیار امکان دارد که شناسایی قطعات به درستی انجام شود اما هنگام تهیه آن ها به دلیل نداشتن یک منبع قابل اعتماد، قطعات فیک خریداری شود و در نتیجه باعث ایجاد مشکل در روند تست و راه اندازی بردهای تولید شده شود و یا منجر به تولید یک کالای بی کیفیت شود که باید در این زمینه افراد با تجربه دخالت کنند. درواقع بهتر است کار خرید قطعات به فردی سپرده شود که مهارت بالایی در تشخیص اجناس اورجینال و فیک از یکدیگر را داشته باشد؛ در غیر این صورت با مشکلات احتمالی در فرایند مهندسی معکوس رو به رو خواهیم شد که باعث شکست و ضرر شرکت می شود؛ بنابراین اینکار باید با دقت بالایی انجام شود.

پیشنهاد ما به شما مقاله تعمیرات بردهای الکترونیکی هست.

سفارش از خارج :

این موضوع وقتی جدی تر می شود که قصد سفارش قطعات را از خارج کشور داشته باشیم. در این صورت نکات دیگری نیز نظیر مدت زمانی که طول می کشد تا کالا به دست شرکت برسد ، اصل و فرع بودن جنس ، مسئله تحریم ها و مجوزهای لازمی که جهت واردات یک کالا مورد نیاز است و… حائز اهمیت هستند. در واقع هر کدام از این موارد چالش های خاص خود را دارند که تنها یک تیم موفق و با انگیزه توانایی بر آمدن از پس این مشکلات را دارا می باشد.

برای مثال شرکت نیکنام سامانه الکترونیک توانسته با وجود روابط قابل اطمینانی که دارد مدت زمانی که طول می کشد یک کالا از یک کشور دیگر به ایران برسد را به حداقل ممکن برساند. از آنجایی که مدت زمان سفارش قطعه و تامین آن در مدت زمان اجرایی یک پروژه تاثیرگذار است در نتیجه فرایند تولید یک برد جدید

و یا به عبارت دیگر رسیدن به یک تکنولوژی جدید به حداقل زمان ممکن می رسد. همچنین ما قادر هستیم که حتی با وجود تحریم های گسترده ، از کشورهایی که محدودیت مبادلاتی داشته نیز قطعات مورد نیاز را تامین کنیم. تمام اینها فقط با وجود داشتن ارتباطات گسترده و منابع قابل اطمینان در سایر کشورها امکان پذیر می باشد. جهت حفظ کیفیت محصول تولید شده و افزایش طول عمرلازم است قطعات از تامین کننده های اصلی تهیه شوند .

همان طور که پیش تر گفتیم تنوع قطعات در بازار بسیار زیاد است. اما آنچه باعث ایجاد تفاوت در ساخت و تولید یک برد می شود توجه به همین نکات به ظاهر ساده می باشد. چرا که اگر قطعه از تامین کننده اصلی آن تهیه نشود ، احتمال این که قطعه تقلبی یا با کیفیت پایین خریداری شود بسیار افزایش می یابد. در این صورت منجر به کاهش کیفیت و در نتیحه کاهش طول عمر محصول نهایی تولید شده خواهد شد.

گاهی ممکن است که قصد انجام مهندسی معکوس روی بردهایی بسیار قدیمی که همچنان بر روی سیستم ها و تجهیزات نصب هستند و در حال استفاده می‌باشند را داشته باشیم در این صورت طبیعی است که قطعات به کار رفته شده در برد به احتمال خیلی زیاد قدیمی باشند و یا به عبارتی از رده خارج شده باشند و کارخانه سازنده تولید آن را متوقف کرده باشد و وجودشان نه تنها در یک کشور بلکه در جهان نادر باشد و ممکن است به سختی پیدا شود اما شرکت نیکنام سامانه الکترونیک مانند همیشه توانسته است برای تمام مشکلات مربوط به مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی راه حلی پیدا کند. متخصصین ما قادر هستند با بررسی قطعات قدیمی و از رده خارج شده و آنالیز مدار الکترونیکی قطعه ای جایگزین با همان مشخصه های فنی را جایگزین نموده و این مشکل را از پیش روی بردارند تا بتوانیم از پس آنچه مشتریان انتظار دارند بر بیاییم چرا که شعار همیشگی ما رضایت خاطر مشتری می باشد.

در واقع راه موفقیت در هر کاری پیش بینی مناسب و از صفر تا صد موضوع می باشد؛ یعنی تمامی مشکلاتی که ممکن است بر سر راه به وجود آید باید پیش بینی شود . در بررسی های اولیه پروژه باید میزان خطا و مشکلات احتمالی را تا حد امکان کاهش داد .

درهنگامی که قطعات مربوط به یک پروژه از خارج کشور تامین می شود لازم است که نکات بیشتری مورد توجه قرار بگیرد و شناسایی قطعه با دقت بالاتری صورت پذیرد زیرا در صورت وجود کوچکترین اشتباهی خسارت مالی ، زمانی و حتی اعتباری متحمل مجموعه می شود . زیرا در صورت شناسایی اشتباه و خرید قطعه اشتباه جدای از خسارت مالی ، حداقل مدت زمان 2 هفته ای در روند مهندسی معکوس و تولید وقفه ایجاد می شود که موجب نقض تعهدات می گردد.

مجموعه ی نیکنام سامانه الکترونیک با در اختیارداشتن کارشناسان مجرب در زمینه شناسایی ، سفارش و تامین و QA قطعات توانسته بروز این مشکلات احتمالی را به صفر برساند.

حتما مقاله طراحی بردهای الکترونیکی را بخوانید.

مراحل سفارش قطعات از کشور های دیگر :

مراحل این کار دقیقا مشابه مراحل مربوط به واردات سایر کالاها به کشور می باشد؛ یعنی ابتدا باید مجوزهای مربوطه دریافت شود ، سپس هماهنگی های لازم با سایر کشورها صورت گیرد. پس از آن سفارش ها داده شود و سپس منتظر باشیم تا روال آن طی شود و قطعات به دست ما برسد. اما باید تمام سعی خود را بکنیم که این روال در کمترین زمان ممکن طی شود که خوشبختانه تا حد زیادی توانسته ایم در این فرایند موفق شویم.

شرکت نیکنام سامانه الکترونیک توانسته است با به کارگیری دانش و تجربه تیم متخصص خود، در تامین قطعات و پاسخگویی به نیاز مشتری موفق باشد.


نیکنام سامانه

منابع :

build electronic

به مطالعه ادامه دهید

مطالب مرتبط