ساخت و تولید بردهای الکترونیکی

تولید یکی از زمینه‌های فعالیتی است که هر کارآفرینی رویای آن را در سر می‌پروراند زیرا هم موجب اشتغال زایی در سطح وسیع شده هم موجب کمک به صنعت کشور و چرخه ی تولید و اقتصاد، خودکفایی و… و از طرفی هم منافع مالی برای کارآفرینان می‌شود.
ورود به عرصه تولید برای کارآفرینانی که توانایی انجام آن را دارند به نوعی وظیفه ی اجتماعی محسوب می‌شود
تولید اغلب در جهت رفع نیازهای جامعه و فراهم آوردن کالا و خدمات مورد نیاز می‌باشد. در واقع خلا و نیاز جامعه نخستین مسئله در شکل گیری ایده جهت تولید یک محصول می‌باشد.
که میزان ارائه محصول و خدمات کالا وابسته به نیاز جامعه می‌باشد (عرضه و تقاضا)
در واقع در تولید یک محصول باید فاکتورهای اولیه ای مورد بررسی قرار بگیرند که عبارتند از : سرمایه اولیه، نیاز جامعه، تیم متخصص در حوزه‌های مختلف، طراحی،…. با در نظر گرفتن و بررسی اولیه این فاکتورها از اشتباهات و خسارت‌های احتمالی جلوگیری می‌شود.
از آنجایی که اغلب تولید در تعداد بالا انجام می‌پذیرد کوچکترین اشتباهی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری اعم از مالی، زمانی، تولید محصول بی کیفیت، ارائه به بازار و عدم رضایت مشتریان، از بین رفتن اعتبار شرکت و… را در بر داشته باشد که گاها ممکن است تا مرز ورشکستگی کامل پیش برود.

میتوانید مقاله مهندسی معکوس بردهای الکتریکی را نیز مطالعه کنید.

تولید در حوزه الکترونیک در مجموعه‌ی ما به سه دسته تقسیم می‌شود:

1- تولید محصول جدید
2- تولید و ساخت بردهایی که داخل مجموعه مهندسی معکوس شده است.
3- تولید محصول مشتری که قبلا نمونه آن ساخته شده و تمامی داکیومنت آن موجود است.

تولید محصول جدید

جهت تولید یک محصول جدید در ابتدا باید توسط یک تیم متخصص اقلام و اجناس موجود در بازار مورد بررسی قرار بگیرند، نیاز جامعه و خلا محصول احساس شود سپس طرح و ایده اولیه مطرح و توسط تیمی مجرب بررسی‌های همه جانبه بر روی آن صورت پذیرد، تمامی کمبودها بررسی و مشکلات احتمالی پیش بینی و جهت مقابله با آنها راهکار ارائه شود.

در حوزه تولید لازم است در یک مجموعه تمامی واحدهای مختلف به طور هماهنگ و موازی با یکدیگر فعالیت کنند تا با توجه به زمانبندی یک پروژه محصول نهایی بدون کم و کاستی در زمان مقرر آماده و به بازار ارائه گردد.
به طور مثال برای تولید یک محصول ممکن است بخش‌های مختلف مدیریتی، مهندسی الکترونیک، مخابرات، برنامه نویسی، قدرت، کنترل، مونتاژ، مکانیک، تست و QC، بازارگانی و بازاریابی درگیر باشند که تنها با یک برنامه ریزی مناسب و مدیریت درست میتواند به خروجی یک محصول بی عیب و نقص بیانجامد.
پس از بررسی‌های اولیه، طرح با جزئیاتی که باید در طراحی رعایت شود در اختیار تیم طراحی قرار گرفته
و مراحل طراحی شماتیک اولیه، PCB ، مونتاژ، تست و… صورت می‌پذیرد.


تولید و ساخت بردهایی که داخل مجموعه مهندسی معکوس شده است

یکی از حوزه‌های فعالیت شرکت نیکنام سامانه الکترونیک مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی می‌باشد.
همانطور که در مقاله ی مربوط به مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی گفته شده به دلایل مختلفی از جمله : نبود تکنولوژی و دانش فنی در زمینه ی طراحی، ساخت و تولید دستگاه‌ها، تجهیزات و بردهای الکترونیکی شرایط تحریم که مانع واردات این اقلام شده
نبود اطلاعات تعمیر و نگهداری
زمانبر بودن خرید و تامین قطعات از خارج کشور
گران بودن قطعات و بردهای اصلی
نبود قطعات و بردهای یدکی
بومی سازی فناوری خارجی و….
به روش مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی توجه ویژه ای می‌شود و مشتریان ما به جهت دسترسی به دانش فنی و تکنولوژی ساخت، کاهش هزینه‌های واردات، ساخت بردهای یدکی و خدمات تعمیر و نگهداری ترقیب می‌شوند تا جهت مهندسی معکوس و سپس تولید تعداد بالای تجهیزات، دستگاه‌ها و بردهای الکترونیکی خود اقدام نمایند.

تولید محصول مشتری که قبلا نمونه آن ساخته شده و تمامی داکیومنت آن موجود است

کیفیت، ارائه خدمات پس از فروش و قیمت، از پارامترهایی است که مشتری را ترقیب می‌کند تا در میان مجموعه‌های فعال در این زمینه، شرکت نیکنام سامانه الکترونیک را جهت تولید بی عیب و نقص محصول خود انتخاب نماید.
مشتری محصول خود را که پیش تر نمونه آن ساخت شده و تمامی داکیومنت آن موجود می‌باشد را جهت ساخت ارائه می‌دهد. ازآنجایی که تولید یک محصول در تعداد بالا دارای حساسیت‌های خود می‌باشد و کوچکترین اشتباهی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد، بدین منظور لازم است تا تمامی اطلاعات مجددا توسط متخصصین بررسی و در صورت لزوم اصلاح شود.
نکته ای که بسیار حائز اهمیت است بررسی لیست قطعات می‌باشد، کوچکترین اشتباهی در سفارش قطعات می‌تواند خسارات مالی، زمانی و در پی آن بی اعتباری را برای مجموعه به همراه داشته باشد.

سفارش قطعات

یکی دیگر از نکاتی که در تولید یک محصول باید رعایت شود و رابطه ی مستقیمی با میزان رضایتمندی مشتری دارد کیفیت محصول تولید شده از نظرمواد و قطعات مصرفی می‌باشد.
کیفیت قطعات در طول عمر تجهیزات، دستگاه‌ها و بردهای الکترونیکی بسیار موثر هستند لذا باید قطعات الکترونیکی اصل و از تامین کننده‌های اصلی خریداری شوند.
از یک قطعه در بازار داخل و خارج از کشور در کیفیت و قیمت‌های مختلف موجود می‌باشد.
تشخیص اصل و تقلبی بودن قطعات، بررسی کیفیت قطعات نیازمند مهارت و تجربه کافی می‌باشد
بنابراین سفارش قطعات باید توسط افراد با تجربه صورت بگیرد.

مونتاژ

در پروژه‌های تولیدی به دلیل حجم بالا، خرید قطعات اصل و با کیفیت و در مرحله بعد مونتاژ صحیح و بی نقص، مرحله تست، راه اندازی و QC را ساده تر و از نظر زمانی کوتاه تر خواهد کرد.
شرکت‌های مختلفی در زمینه مونتاژ بردهای الکترونیکی فعالیت می‌کنند ولی خروجی کار همه آنها یکسان نیست، دلیل آن تفاوت در ماشین‌های مونتاژ و متریال مصرفی مانند قلع می‌باشد.

ما در شرکت نیکنام سامانه الکترونیک با به روزترین و پیشرفته ترین تجهیزات مونتاژ، زمان و خطای حاصل از مونتاژ را به حداقل رسانده ، و با استفاده ازقلع درجه یک و VISUAL CHECK نهایی پس از اتمام مونتاژ و شستشو، با اطمینان کامل کیفیت و دقت فرایند مونتاژ انجام گرفته را تضمین می‌کنیم.

تست و QC

پس از اتمام مونتاژ و VISUAL CHECK نهایی، بردها در اختیار تیم تست و QC قرار می‌گیرد.
با استفاده شماتیک طراحی شده و TESTSHEET آماده شده مراحل سیگنال گیری، راه اندازی، تست
در صورت نیاز عیب یابی و در نهایتQC انجام می‌گیرد.

اهمیت بسته‌بندی

ازآنجایی که در حوزه تولید بین مجموعه‌های مختلف فضای رقابتی شدیدی وجود دارد علاوه بر بحث کیفیت محصول، توجه به بسته بندی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا هم بحث محافظت از محصول را در بر می‌گیرد و هم از طرفی رضایتمندی مشتری را فراهم میسازد.
بدون داشتن تخصص و دانش لازم در حوزه طراحی، شناخت بازار، شناخت سلیقه ی مصرف کننده، توجه به ابعاد، وزن و پوشش مناسب با آنها… نمی توان انتظار ارائه بسته بندی موفق داشت، بنابراین لازم است
تیمی به صورت تخصصی بر روی آن فعالیت نماید.

شرکت نیکنام سامانه الکترونیک با تیم متخصص و با تجربه خود توانایی انجام کلیه خدمات الکترونیکی اعم از:
مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی تا 22 لایه بدون تخریب برد اصلی
طراحی انواع بردهای الکترونیکی (آنالوگ و دیجیتال)
تعمیرات فوق تخصصی انواع بردهای الکترونیکی با هر درجه سختی و پیچیدگی
شکستن قفل تراشه‌های برنامه پذیر
ساخت و تولید بردهای الکترونیکی
خرید و تامین قطعات سفارش خارج
را دارا می‌باشد.
ما به صورت شبانه روزی و 24 ساعته در تلاش هستیم تا کلیه خدمات با نهایت دقت و کیفیت به شما مشتریان عزیز ارائه شود. جلب رضایتمندی شما مهمترین عامل برای تلاش‌های شبانه روزی من و همکارانم می‌باشد.

 

نیکنام سامانه الکترونیک

 

به مطالعه ادامه دهید

مطالب مرتبط